Hemma igen, i McLeod Ganj

Tillbaka i McLeod Ganj

Tillbaka igen. Efter ett år är vi här igen. Norra Indien och McLeod Ganj.

Efter ett dygns resande från Kuala Lumpur kom vi fram tidigt på morgonen. Bussen rusade fram på de slingriga vägarna. Vi kastades fram och tillbaka i nattbussen och det var helt omöjligt att sova.

Väl framme träffade vi Linn och Jonas. Linn lärde vi känna förra gången vi var här. Ett år senare ses vi på samma plats igen. Skillnaden är att hon varit hemma i Sverige också. Det känns som ingen tid alls har gått. Dagarna med Jonas och Linn varvades med att besöka undervisning med Dalai Lama, långa frukostar, kortspel och avslappnade fikor. I tre dagar gjorde vi inte mycket annat än att prata.

Idag går vi in i ett retreat igen. Åtta dagar om medkänsla. Tystnad som vanligt. Tur att vi fått prata av oss.

Efter vårt retreat åker vi österut mot Sikkim och de avlägsna nord-östra staterna. Våra liv är verkligen omväxlande…

Andra berättelser från vår resa

• Puducherry – Indien med fransk kantPuducherry – Indien med fransk kant Vi sätter på oss ryggsäckarna och tar en autorickshaw till Mamallapurams ena av två busshållplatser. Killen vi åker med berömmer Martins uppsydda byxor. Det tar ett tag innan jag […]
  • Ann-Marie berättar om norra ThailandAnn-Marie berättar om norra ThailandHär kommer ett brev från Ann-Marie: Vi har nu förlyttat oss till Chiang Mai i norra Thailand. Den vackra tågresan hit tog över tolv timmar och på vägen såg vi hur naturen precis […]
  • Tystnaden över – med råge!Tystnaden över – med råge!Nu ligger vi långt efter med inläggen. Sedan vi skrev sist så har följande hänt: Vi har varit inne 8 dagar på centret Nilambe (gick ut ett par dagar tidigare) Vi har gått omkring i […]
  • Så överlevde vi tre veckor i Filippinerna med enbart handbagageSå överlevde vi tre veckor i Filippinerna med enbart handbagage Vi springer omkring i hotellrummet i Kuala Lumpur och packar oss i ordning inför morgondagen. Då reser vi först till Singapore, lämnar in våra stora väskor, och fortsätter sedan till […]
  • En dag i bilder: PuriEn dag i bilder: PuriDen sista dagen i Puri ville Ameer att vi skulle följa med honom till hans by och träffa hans familj. Vi skulle sova i Bhubaneswar sista natten eftersom vi dagen efter skulle åka därifrån […]